Spoštovani starši oz. skrbniki.
Kolektiv OŠ Ivana Cankarja Trbovlje se vam zahvaljuje za delo, ki ga skupaj z otroki opravljate v teh dneh!
Zavedamo se, da so razmere zanimive, za marsikoga stresne, za vse nas pa nove, nenavadne. Vsi se učimo delati na druge načine, istočasno pa skrbeti za odgovorno ravnanje in varovanje lastnega zdravja in zdravja drugih.
Prav tako se zavedamo, da je situacija za mnoge starše naporna, saj morajo mnogi poleg lastnega dela opravljati še šolsko delo s svojimi otroki.
Glavni namen izobraževanja na daljavo v posebnih razmerah je ohranjati stik učeče se populacije s šolo, učnimi vsebinami, vzdrževati do sedaj doseženo raven znanja pri učencih, spodbuditi učence k doseganju ciljev v skladu z učnimi načrti in jih ob tem spodbujati k proaktivnemu delovanju ter skrbi za svoje znanje in razvoj.
Izobraževanje na daljavo učencem omogoča strokovno podporo v vsebinskem smislu in tudi podporo in pomoč pri razumevanju trenutne družbene situacije in odzivanju nanjo.
Vas, starši oz. skrbniki pa pozivamo, da z otrokom oblikujete delovni urnik, ki bo vključeval premore, odmore, veliko gibanja in delo za šolo, prilagojeno zmožnostim otroka in drugih članov družine. V domačem okolju lahko pouk poteka tudi pozno dopoldne ali celo popoldne, učna ura pa lahko traja 37 ali 57 minut. Kakor se boste dogovorili.
Čuvajte se in hvala!
Zapisala: Mojca Lazar Doberlet, ravnateljica
spletni vir slike: https://www.buzzfeednews.com/article/annehelenpetersen/coronavirus-covid19-parents-kids-childcare
Prilagamo pa še nekaj misli dr. Mateja Tuška (povzetek webinarja pripravila Ajda Klanšek Šimunič):
Današnja situacija osamitve zaradi varovanja zdravja je primerljiva s totalnimi ustanovami (zapori, domovi za ostarele), saj smo se z omejitvijo svobode gibanja znašli v podobni situaciji. Pri tej izolaciji je nujna osebna odgovornost – kaj lahko naredimo sami, da bo bolje? Problem je, da nam na splošno manjka vztrajnosti in odgovornosti.
Dr. Tušek je prepričan, da se je o nastali situaciji z otroki potrebno pogovarjati. Si vzeti čas. Tega veliko ljudi ne počne, ne zna. Zdaj imamo čas. Naj bo to izziv. Spremeniti vzorce komuniciranja v družini.
Poudarja pomembnost gibanja, sploh v socialni izolaciji. Poskrbimo za gibanje, saj se tako lažje soočamo s stresom. Samopodoba pada, ker se doma ne uredimo, saj imamo nizko motivacijo. Nizka motivacija pa vodi v apatičnost – anksioznost –depresijo. Težko je ostati umirjen v majhnem, zaprtem prostoru. To vodi v porast agresivnosti. Obvezno se je umakniti ven ali vsaj v drugo sobo – SAM!
V tem času bo prišla do izraza razvajenost otrok. Če so otroci lepo vzgojeni, bodo znali počakati, ko jim boste razložili, da imate delo, ker delate od doma. Tisti, ki znajo počakati, so v življenju uspešnejši. Če te vzgoje nismo dobro opravili, bo zdaj še posebej veliko težav. Vzgoja brez kazni in nagrade ni možna. Tisti starši, ki delajo od doma hkrati z družinskimi obveznostmi in hišnimi opravili so zdaj v veliko hujšem stresu kot v najbolj norem stresu zgolj v službi.
Reševanje težav v dani situaciji:
- postavitev urnika aktivnosti (čim bolj običajnega – delo, kava, malica, kosilo, prosti čas)
- obdržimo rituale, ki nam dajejo varnost in vrednost v vsakdanjem življenju (kava s prijatelji z uporabo sodobnih medijev)
- urejenost in disciplina
- izhod na zrak
- relaksacijske aktivnosti (avtogeni trening, joga …)
- postavitev pravil komuniciranja
- dvig samopodobe skozi delo in aktivnosti, ki dajo občutek vrednosti (naredite stvari, ki ste jih predolgo odlašali)
- obdajte se s pozitivnimi ljudmi
- omejite čas pred TV in računalnikom
- vzdrževanje pozitivnega razpoloženja
- poskrbite za humor.