• 03 56 33 202
  • os-ic.trbovlje@guest.arnes.si
  • Trg Franca Fakina 8, Trbovlje
  • Zdrav življenski slog – 1. del

    Pojem, besedno zvezo si verjetno slišal že velikokrat.

    V tem času se res več pogovarjamo o preprečevanju bolezni in kako jih omejevati, pa vendar je zelo pomembno, da nasploh ohranjamo svoje zdravje in dobro fizično in psihično kondicijo. O zdravju govorimo na dveh področjih – telesnemu, torej fizičnemu in tudi psihičnemu. Vse skupaj pa v skrbi lahko strnemo v zdrav življenjski slog.

    Verjetno znaš našteti vse tisto kar takšen način življenja vključuje.

    V času epidemije smo v nekaterih stvareh in dejavnostih res omejeni, zato je pomembno, da znamo poskrbeti za tisto kar lahko.

    V zdrav življenjski slog sodi tudi zdrava prehrana.

    Prav je, da se vsake toliko časa spomnimo, kaj to pomeni in kakšna je.

    V času šolanja na daljavo se nam je mnogim, če ne kar vsem spremenil dnevni ritem aktivnosti – kdaj vstanemo, kdaj delamo za šolo, kako si razporedimo prosti čas. Ob tem, pa so se nam spremenili verjetno tudi dnevni obroki – ali imaš tako kot v šoli malico? Ali zjutraj zajtrkuješ predno začneš delati za šolo? Ker vem, da vas kar veliko predno greste v šolo ne zajtrkuje upam, da to zdaj vseeno storite!

    Kaj je zajtrk, kakšen je, ali ga res poznamo?

    ZAJTRK:

    Je redni dnevni obrok, ki se serviramo od 6.00 do 9.00. Zajtrki, ki jih uživamo so skromni in ne oskrbe organizma z vsemi snovmi, ki so telesu potrebne za delo. V mnogih deželah je zajtrk eden glavnih in

    najpomembnejših obrokov dneva. Vendar pa je zajtrk pomemben dnevni obrok. Za potrebe telesa ćez dan je pomembno da je polnovreden in pri nas naj bi veljalo »ZJUTRAJ JEJ KOT KRAL.«

    VRSTE ZAJTRKOV:

    • NAVADNI
    • POPOLNI
    • ANGLOAMERIŠKI
    • SAMOPOSTREŽNI
    • DUNAJSKI
    • SLOVNSKI

     

    NAVADNI:

    Po navadi vsebuje napitek-kava, čaj, mleko, kakav, krušno pecivo, lahko toast z maslom ali margarino in marmelado ter medom.

    POPLNI:

    V popolni zajtrk vključujemo že predstavljen navadni zajtrk ki mu dodamo najmanj 2 namaza in pecivo, polk tega pa še sadni sok.

    ANGLOAMERIŠKI:

    Ta je po sestavi živil najbolj bogat saj ga sestavlja več skupin jedi in pijač. Poleg običajnih pijač kot so čaj, kava, mleko, kakav, ponudimo tudi več vrst sokov – pomarančni, jabolčni. Bogata je tudi izbira pekovskih izdelkov – več vrst kruha, makovke, štručke. Ta zajtrk vsebuje različne namaze poleg običajnih masla marmelade in medu. V zajtrk dodamo še mesne in mlečne izdelke (siri, jogurti, kefir) kosmiče, mueslije, solate, klobase, jajca, pečeno slanino…

    SAMOPOSTREŽNI:

    Ta ponuja različen izbor jedi in živil ki jih ponudimo na mizi oz. pultu.

    DUNAJSKI:

    Pri dunajskem zajtrku popoln zajtrk dopolnimo z mehko kuhanim jajcem.

    SLOVENSKI:

    Ta pojem lahko obravnavamo v dveh smislih v enem smislu je to projekt ki poteka pod okriljem ministrstva v slovenskih šolah in vrtcih letos že 10 leto kot promoviranje lokalno pridelanih živil. Ta zajtrk v šoli ali vrtcu ponuja kruh, maslo, med, mleko in jabolko. V tem šolskem letu je bil dan za tradicionalni zajtrk 20.11.2020.

    V drugem pomenu pa je to lahko zajtrk ki se je po Sloveniji od pokrajine do pokrajine razlikoval in so ga gospodinje ponujale pred težjim kmečkim delom.

    Kaj lahko pripravim, pripravi si zdrav zajtrk!

    Ideja:

    JABOLČNA ČEŽANA:

    Sestavine:

    • Nekaj kiselkastih jabolk
    • sladkor
    • žlička masla

    Postopek:

    Jabolka operemo, olupimo, jim odstranimo peške in jih narežemo na krhlje. Stresemo jih v večjo kozico, posujemo s sladkorjem in prilijemo 1 dl vode. Kozico pokrijemo in jabolka na zmernem ognju počasi dušimo približno 15 minut, da postanejo mehka. Vmes jih večkrat premešamo. Jabolka pretlačimo s kuhalnico in dodamo maslo. Dobro premešamo tako, da se maslo stopi, nato postrežemo.

    Pripravi si zdrav zajtrk!

    Sporoči mi kako ti gre: ali zajtrkuješ, kaj običajno zajtrkuješ, ali si si kdaj pripravil kaj posebnega, ali si si pripravil kaj potem, ko si prebral moj zapis?

    Naslov: irena.stusej1@guest.arnes.si

    Font Resize
    Contrast