• 03 56 33 202
  • os-ic.trbovlje@guest.arnes.si
  • Trg Franca Fakina 8, Trbovlje
  • Zdrav življenski slog – 2. del: Stres

    Vsi ste verjetno že slišali za stres. In vsak od nas je že bil v takšni situaciji, ki ji lahko rečemo, da je stresna.

    Prav sedaj živimo v času, ki je zaradi spremembe načina življenja za mnogo ljudi lahko stresen.

    Pa tudi v »normalnem času« nas lahko vsakodnevno spremljajo dogodki, ki so stresni. Spomni se kakšne situacije v šoli, ko ti začne hitreje biti srce, se ti potijo roke, imaš suha usta, se ti tresejo roke – se ti to zgodi pred ocenjevanjem znanja – potem si v stresu.

    Stres je torej povezan z vplivi okolje, je pa tudi dogajanje v našem telesu, odziv telesa na okolje.  Od kod stres: Ko je pračlovek zagledal zver, ki ga je nameravala požreti, se je moral odločiti, ali bo pobegnil, ali pa se bo boril. V trenutku je potreboval večjo količino energije iz svoje zaloge, pospešil se mu je srčni utrip, povečal krvni tlak, da so potrebne snovi hitro prišle do možganov  in mišic, razširile so se mu zenice, da je bolje videl – torej pripravil se je za beg, ali boj.

    Vse to se nam dogaja tudi danes – ali bi pred pisnim ocenjevanjem raje pobegnil, ali se testa »bojno« lotiš? Stres nam torej v takšnih primerih pomaga, da se lotimo nekega problema, na kakšen način bomo to storili, pas e odločimo sami.

    Tudi vsakodnevne razmere lahko občutimo kot stresne (še posebno sedaj):

    • Ali težko zaspiš, ali pa spiš preveč in si še vedno utrujen?
    • Te majhne težave zelo razjezijo?
    • Te ves čas nekaj skrbi?
    • Imaš občutek, da ne moreš sproti opraviti vsega?
    • Se ti zdi, da nikoli nimaš sreče?

     

    Stres je lahko tudi dolgotrajnejši, če na dogajanje v svoji okolici sami nimamo vpliva in potem lahko vpliva tudi na naše zdravje: oslabi imunski sistem, povzroča težave s kožo (v tem času že imate nekateri mozolje in ti se lahko poslabšajo), slabše se celijo rane, lahko »pregorijo« možgani…

    S takšnim stresom pa se moramo znati spopasti.

    Najprej moramo ugotoviti za kaj gre, kaj nas spravlja iz tira, česa ne maramo, kako reagiramo na različne stvari v svoji okolici? Kaj je najhuje, kar se lahko zgodi v nekem primeru? Kako bo rezultat dejanja, dogajanja vplival na vaše življenje?

    Ko najdete problem se ga lahko lotite!

    Pri  reševanju problema:

    • zaprosi za pomoč drugega (prijatelja, starše, tudi učitelji smo ti na voljo),
    • ne odlašaj z delom, vedno si vzemi za delo dovolj časa,
    • nauči si delo organizirati – naredi si seznam dela, lahko si narediš tudi domači urnik
    • VELIKO SE SMEJTE!
    • VZEMI SI DOVOLJ PROSTEGA ČASA! Ko se organizirate bo ostalo verjetno še dovolj časa za vse tisto, kar najraje počnete in ker boste prej opravili vse kar ste morali, boste ob tem bolj sproščeni, veseli, razigrani!

    ČIM VEČ USPEHA PRI PREMAGOVANJU STRESA!

    Pripravila Irena Štusej